Олександр Гаврош “Дідо Всевідо”. Для дорослих та малих. Малим читати в присутності дорослих!

didu-cover

Гаврош: У “Діді-Всевіді” я хотів нагадати про наш карпатський фольклор, адже людство стрімко змінюється, і кожному поколінню його слід подавати по-іншому. Тому старався бути близьким до першоджерел – народних казок.

Тим паче, що страшні, містичні історії – не вельми у нас культивований жанр. Окрім “Вія” Гоголя, який також написаний за народним переказом, пересічному читачеві так одразу й важко щось пригадати ще. Тож це було таке собі заповнення фольклорної ніші, але вже на рівні літературному.

– На Заході дитячий роман – дуже гарно налагоджена справа. Чого вартий один успіх Гаррі Поттера… У нас це поле лише починають засівати, зокрема і Вашою книгою. Чому досі у цьому жанрі існувала певна прогалина?

– Та в нас куди не кинь оком – незаповнені ніші. Наша література тільки почала розвиватися в умовах творчої свободи. Тож до жнив ще далеко. Але певні здобутки за останні роки вже є. Окрім того, літературна праця вимагає великого зосередження, але в нас майже не дає засобів для існування. Тому й немає аж такого великого потоку творів. Це праця радше ентузіастів, ніж професіоналів, що з неї живуть.

– Страшні оповідки для “Дідо-Всевідо” Ви самі придумали? Чим сучасному молодому читачеві будуть цікаві історії, які відбувалися або на початку минулого, або взагалі в позаминулому столітті?

– Ці сюжети я довго розшукував серед народних казок сторічної давності, аби сплести з них повість. Довелося перелопатити десятки видань.

Авжеж, далеко не кожна історія цікава сучасній дитині. Щось я почерпнув у Гнатюка, щось у Фінцицького, є й так-звані “мандрівні” сюжети, які зустрічаються у літературах різних народів.

Для мене було важливим цей давно забутий скарб все-таки зберегти і подати сучасному читачеві вже очищеним від зайвостей. Адже це були лише фольклорні записи. Таким шляхом йшли і Шарль Перро, і Пушкін, і Франко, які брали вже відомі сюжети, але завдяки своїй майстерності переносили їх на вищий рівень.

Роман Лебедь, BBC Україна

Advertisements
Опубліковано у Uncategorized. Додати до закладок постійне посилання.

Залишити відповідь

Заповніть поля нижче або авторизуйтесь клікнувши по іконці

Лого WordPress.com

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис WordPress.com. Log Out / Змінити )

Twitter picture

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис Twitter. Log Out / Змінити )

Facebook photo

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис Facebook. Log Out / Змінити )

Google+ photo

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис Google+. Log Out / Змінити )

З’єднання з %s