Олександр Павленко: Планую зробити мініатюри по кінофільму “Вечори на хуторі біля Диканьки”. Можливо і за фільм “Вій” візьмуся.

%d1%84%d1%96%d0%b3%d1%83%d1%80%d0%b8-3

Сьогодні ми представляємо вам інтерв’ю з майстром кіно-мініатюр Олександром Павленком та засновником групи колекційних фігурок у ВК (  https://vk.com/premium_toys_club)

“Підвал”: Доброго дня, Олександр! Розкажіть нам трохи про себе. Чим займаєтеся? Ви засновник в соцмережі ВК української групи колекційних фігурок. Ви і самі їх виготовляєте. Це Ваше хобі чи реальна зайнятість?

Олександр Павленко: Доброго дня! Я проста людина, працюю в сфері машинобудування, обожнюю бодібілдинг і намагаюся вести здоровий спосіб життя без шкідливих звичок. З самого раннього дитинства захопив кінематограф. Я виріс на таких фільмах, як “Гремліни”, “Зубастики”, “Жах на вулиці В’язів”, “Зловісні мерці” і т.д. Після тисячі разів переглянутих кінофільмів 80х і 90х років сформувався мій смак до відмінних фільмів. У студентські роки я багато років працював у відеопрокаті, що дозволило отримати доступ до багатьох кінострічок.

У 2011 році мій брат купив колекційну фігурку Хижака від фірми NECA. Вона настільки вразила мене своєю деталізацією, що і я вирішив придбати собі одну таку фігурку. Вся принадність колекціонування в тому, що купивши одну фігурку, хочеться купити ще й ще. Так і почалося моє хобі. Зараз в моїй колекції близько ста фігурок. Одного разу захотілося зробити для фігурок з всесвіту Термінатор і Хижак підставки, які не тільки б надали їм стійкість, але і доповнили естетичну композицію. Наприклад  Ендоскелет, який стоїть не просто ногами на полиці, а на підставці з уламків стін, каменів і черепів, це виглядає круто! Роблячи їх, я отримав задоволення, яке перевершує навіть ті емоції, коли купуєш нову фігурку, таке відчуття, ніби ти дитина, який відкриває свій подарунок на день народження. Таким чином, я трохи видозмінив своє хобі, додавши йому трохи творчості. В першу чергу це хобі, мені приємно зробити щось хороше своїми руками. Моє заняття – виготовлення підставок, діорам і мініатюр складно назвати реальною зайнятістю, але прибуток все ж приносить 🙂

“Підвал”: Що надихнуло Вас займатися виготовленням сувенірних фігур, які символізують ту чи іншу кінострічку?

Олександр Павленко: Виготовляючи підставки для фігурок і діорами, я розумів, що ця продукція розрахована на не дуже велике число людей, оскільки колекціонування фігурок не так добре розвинене у нас в країні, як хотілося б. Адже навіщо людині підставка, якщо у нього немає фігурки? Тому з’явилася ідея створити серію мініатюр, які відмінно б виглядали без фігурок і іншого. Готова композиція, яка радує око, яка буде справжнім подарунком для фаната того чи іншого фільму. Спочатку я виготовив мініатюри по кінофільмах “Бетмен” 1989 року,” Сонна лощина” та мініатюру за серіалом “Фарго” на замовлення свого брата. Виставив їх на продаж і їх стали купувати. Спочатку я вирішив відштовхуватися у виборі теми для мініатюри виключно зі своїх смакових переваг, захотілося пройтися по кінофільмах, які я любив дивитися в дитинстві і юності, по культових фільмах, нехай і не модних сьогодні. Так я зробив мініатюри за фільмами “Божевільний Макс”, “Назад в майбутнє”, “Мисливці за привидами і Зловісні Мерці”. Надалі планую пройтися по кінофільмах “Щелепи”, “Джиперс Криперс”, ще раз по “Зловісним мерцях” і інших.

%d1%84%d1%96%d0%b3%d1%83%d1%80%d0%b81

“Підвал”: Є багато фірм, які виготовляють колекційні кіно-фігурки. Відповідно і ціна за такі вироби далеко не демократична. Ви виготовляєте свої авторські роботи. Чи можуть вони реально конкурувати із заводськими виробами в даній сфері?

Олександр Павленко: Не думаю, що я коли-небудь зможу навіть намагатися конкурувати з компаніями, які випускають колекційні фігурки. Скажу як є, зірок з неба не хапаю. Є можливість зробити щось цікаве – я роблю. Унікальність моїх робіт хіба що в тому, що у них немає величезних накладів і кожну підставку, діораму і мініатюру я роблю в ручну, не за допомогою лиття. Тобто немає навіть двох однакових зразків.

“Підвал”: Розкажіть трохи про процес створення такого виробу? Скільки часу йде на виготовлення?

Олександр Павленко: Спочатку я визначаюся, що це буде за фільм, по якому я зроблю мініатюру. Потім переглядаю його, іноді кілька разів, слухаю саундтрек. Це допомагає зануритися в атмосферу фільму. Обираю момент з фільму, який хочу закарбувати на мініатюрі і приступаю до роботи. На кожну роботу часу йде по-різному. На прикладі Хатинир із “Зловісних мерців”, я робив її два місяці в середньому по 5-6ть годин в день після роботи і по 10ть годин у вихідні. Такий довгий процес виходить ще й за рахунок того, що я проти штампування одного примірника. Роблю кожну роботу окремо. Тобто роблю наприклад десять Хаток. Кожен екземпляр окремо. Це не просте, виснажливе заняття, але воно мені подобається. Отримую задоволення від процесу, час летить непомітно. Так само я роблю роботи на замовлення під бажання певного клієнта, з тиражем, який він вкаже. Тобто ні у кого іншого такої мініатюри не буде. На одну мініатюру в середньому йде 2 тижні.

%d1%84%d1%96%d0%b3%d1%83%d1%80%d0%b82

“Підвал”: Не думали створити свою власну фірму (студію) з виготовлення українських кіно- фігур?

Олександр Павленко: Якщо чесно не думав і це дуже складно. Але хотілося б… Крім грошових коштів, необхідних для цього, потрібно ще дуже багато чому навчитися. Тому буду займатися своєю творчістю, вчитися, удосконалювати навички, а там – подивимося. Одне скажу точно, в найближчому майбутньому планую зробити мініатюри по кінофільму “Вечори на хуторі біля Диканьки”. Вже дуже сильно я люблю цей фільм, як і сам твір Гоголя. Обожнюю український колорит, хатинки, хутори. А там можливо і за фільм “Вій” візьмуся.

“Підвал”: З якими труднощами Ви як майстер зіткнулися при виготовленні таких фігур? Чи якісні матеріали для виготовлення таких фігурок на ринку України?

Олександр Павленко: Особливих труднощів не було. Я працюю з різними матеріалами, такими як пластик, епоксидні смоли, гіпс, полімери, модельні акрилові фарби. На щастя в Харкові, звідки я родом, досить багато магазинів для художників і моделістів, в яких я вже досить довгий час постійний клієнт. Вибір матеріалів величезний, вони якісні, так що з цим все в порядку. Єдина проблема, це постійно зростаючі ціни на них. Ціни на свої роботи я ставлю не великі, щоб окупити матеріали і отримати мінімальний прибуток. Не дивлячись на трудомісткий процес створення робіт, намагаюся ставити мінімальні ціни, що дозволяє безлічі простих людей придбати ту чи іншу роботу. Я не шукаю визнання, але Ви не уявляєте, наскільки приємно, коли люди, які купують мої твори, хвалять мою роботу. Завжди дуже хвилююся, чи сподобається вона йому. Скарг, слава Богу, поки не було.

Примітка: На фото зображені авторські вироби Олександра Павленка

 

Опубліковано у Uncategorized. Додати до закладок постійне посилання.

Залишити відповідь

