Рецензія на гру Dying Light

Назва: Dying Light
Жанр: Survival, Action
Розробник: Techland
Дата виходу: 27 січня 2015
Платформа: РС / Xbox One / PS4
Сайт гри: http://dyinglightgame.com

Починається Dying Light досить інтригуюче: головний герой збирається здійснити десантування із транспортного літака у вигадане місто десь на Близькому Сході. Закадровий голос пояснює гравцю що до чого: героя звати Кайл Крейн; він спецагент, завдання якого знайти такого собі Кадира Сулеймана, оскільки той має якісь надцінні дані.

Десантування проходить не надто успішно: на місці висадки героя чекають головорізи, які розглядають Крейна в якості цінної здобичі. Вибирається з колотнечі протагоніст завдяки підоспілій підмозі від місцевих сурвалістів: групи людей, які намагаються вижити в умовах зомбі-апокаліпсису й допомогти якнайбільшій кількості живих. Через певний час Крейн опиняється в безпечному місці – такій собі Вежі, яка служить базою для тих, кому вдалося вижити. Трохи прийшовши до тями, Кайл розпочинає збір даних для виконання основного завдання…

Розробники Dying Light – польська студія Techland – не вперше зустрічаються із зомбі-тематикою у своїх іграх. Ви напевно чули про Dead Island і Dead Island: Riptide – дві, у загальному-то, не найгірші гри про війну з ожилими мерцями. Обидві мали масу дуже цікавих і незвичайних задумів, які навіть непогано працювали, але зрештою натикалися на безглузді сюжет, завдання, ігровий процес і швидко втрачали свою цінність. Через короткий час в Dead Island ставало дуже нудно грати і порятунку від нудьги не було.

На жаль, з Dying Light та ж історія: величезна кількість чудових задумів, які в підсумку стали жертвою огидної їхньої реалізації. Головна ізюминка гри в її складності: зомбі багато, здоров’я мало, а вмирають мертвяки повільно. До того ж у грі динамічна зміна часу доби, а вночі до звичайних повільних, неповоротких мерців додаються ще й дуже швидкі, сильні та спритні, які атакують зграями й знищують героя за лічені секунди.

Коротше кажучи, гра прозоро натякає на те, що бою найкраще уникати, а від монстрів – тікати, і надає для цього всі необхідні можливості. Ще одна особливість гри – паркур, завдяки якому вона дуже нагадує Assassin’s Creed від першої особи: герой вільно може залазити на будь-яку будівлю, хапатися за будь-який виступ, решітку на вікнах і тому подібне. Оскільки дія Dying Light відбувається в бідному близькосхідному містечку, у якому повнісінько нетрів, різноманітних будівель і обхідних шляхів, то уникнення бою не викликає особливих труднощів.

При цьому дуже велике значення в грі відіграє крафт – створення речей з підручних предметів. Тут все просто: по місту, будівлях і дахах розкидані тисячі предметів різного призначення, за допомогою яких можна зробити дрючок побільший, метальну зброю, медпакет – варіантів дуже багато й усі предмети, так чи інакше, бувають корисними в різних ситуаціях.

Відмінно пророблена й система поліпшення характеристик героя: усього в грі три вітки, які відповідають за виживання, спритність і бойову силу. Як такого загального рівня протагоніста в Dying Light немає, а кожна вітка наповнюється самостійно в залежності від ваших дій: створюєте предмети – підвищується рівень виживання; бігаєте, стрибаєте, лазите – рівень спритності; б’єтеся – бойової сили. Параметрів поліпшення досить багато, тому вибирати з кожним рівнем усе складніше, враховуючи, що набирати очки досвіду справа непроста. Але тут розробники додали ще один прекрасний задум: вночі, коли монстри набагато сильніші, увесь зароблений досвід подвоюється, що змушує переборювати страх і виходити зі сховку. Втім, якщо герой помирає, то втрачає значну кількість очок досвіду.

Проте через кілька годин гри Dying Light починає стрімко набридати. Коли ти довідаєшся всі можливості гри, затримуватися в ній більше не хочеться: сюжетні завдання нудні до неподобства. Їхня суть, рівно як і в DeadIsland, зводиться до бездумного «збігай туди, принеси те», «збери мені це», «врятуй он тих». Розробники спробували цю справу урізноманітнити, придумавши так звану Систему динамічних зустрічей, яка чергує завдання, видаючи їх у випадковому порядку, однак у цілому це ситуацію не виправляє.

Відверто кажучи, висока складність також трохи псує враження від гри. Ось, наприклад, у вас є деталі, щоб зробити який-небудь ефективний дрючок – ви його робите. Далі ви хочете ним скористатися, щоб знищити кілька десятків зомбі – а ось тут уже проблема, оскільки одноразова бійка з більш ніж трьома мерцями неминуче приведе до загибелі гравця. А якщо справа відбувається вночі, то тут трагічний фінал наступає майже миттєво. Шановний читач може вважати це безглуздою причіпкою, але повірте: після трьох годин практично безальтернативної біганини по дахах, такий стан справ починає надокучати, якщо не дратувати.

Ситуацію значною мірою виправляє кооперативний режим, у якому вам потрібно робити фактично все те ж саме, тільки в компанії із другом. Але тут причина зрозуміла: кооператив практично будь-яку гру зробить цікавішою, тільки за рахунок того факту, що ви й ваш друг граєте разом по голосовому зв’язку – загальноприйнята аксіома.

Підкачало й технічне виконання. Незважаючи на те, що графічно гра виглядає відмінно, але в ній кульгає оптимізація. Зміна якості графіки практично не впливає на стан справ: що на низькому, що на середньому, що на високому рівні налаштувань гра виглядає практично однаково, а FPS на відкритих просторах рідко перевищує 30, стабільно залишаючись на 22-25, іноді, при цьому, просідаючи до 10 (звичайно в найвідповідальніший момент).

Та й у цілому гра виглядає дешево. Дуже дратує звуковий супровід: звуки ударів виглядають неприродно; музика постійно нервує; герої озвучені далеко не професійними акторами, які то переграють, то недограють, що, знову ж, збуджує неприязнь.

Загалом, Dying Light наступає точно на ті ж граблі, що й попередні ігри Techland – невміння розробників реалізувати свої, безумовно, відмінні ідеї. Рекомендуємо до ознайомлення тільки любителям тематики зомбі-апокаліпсису.

gecid.com

Advertisements
Опубліковано у Uncategorized. Додати до закладок постійне посилання.

Залишити відповідь

Заповніть поля нижче або авторизуйтесь клікнувши по іконці

Лого WordPress.com

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис WordPress.com. Log Out / Змінити )

Twitter picture

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис Twitter. Log Out / Змінити )

Facebook photo

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис Facebook. Log Out / Змінити )

Google+ photo

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис Google+. Log Out / Змінити )

З’єднання з %s